Задум будівництва нового моста в “місті на хвилі” через Південний Буг складно назвати новим, вона має, як мінімум, восьмирічну історію. Про це мріють і пліткують жителі Миколаєва, це одна з багатьох обіцянок політиків, що змінюються з року на рік. Мабуть, всі миколаївці чули про останню ініціативу, яку в народі прозвали «японський міст» через те, що його зведення мало бути профінансовано японцями. Задумка будівництва цього мосту була презентована миколаївцям у 2013 р. Давайте відновимо хроніки нереалізованого миколаївського «японського моста». Далі на mykolaiv-future.com.ua
«Японський міст» як притча
Суть задумки була така: Японія надасть Миколаєву кредитні кошти на вигідних умовах для будівництва моста, у разі використання японської технології і матеріалів. Нібито, вигода кредиторів з “Країни висхідного сонця” полягала у реалізації «плану популяризації японських технологій за кордоном». Спочатку, за питання взялися міцною хваткою, справа-то хороша: майбутній міст повинен був стати сполучною ланкою ділянки автодороги «Одеса-Мелітополь-Новоазовськ» з ділянкою шляху біля села Половинки.
Усе місто стояло на вухах. Головою ОДА, на той момент, Кругловим (2013) з почестями був прийнятий японський представник, який запевнив інтерес у партнерстві з японської сторони, і висловив надію, що міст за японською технологією в нашому місті буде першим проектом із багатьох у майбутньому. Орієнтовний кошторис на будівництво двокілометрової переправи в 2013 р становив близько 3,5 мільярдів гривень.
Однак, щось пішло не так. Після презентації, всіх домовленостей про партнерство та інших дипломатичних нюансів, Миколаїв зазнав фіаско: японський банк спрямував кошти, які були обіцяні Миколаєву, на реконструкцію каналізаційних комунікацій в Київській області.
Воскресіння ідеї «японського мосту»
Знову про міст заговорили вже у 2018 р., воскресив ідею Олександр Сєнкевич. У тому ж 2018 р., комісією Кабміну був представлений інвестпроект «бетонки» М-14, в рамках якого згадувалося зведення моста у нашому місті. Він повинен з’єднати береги річки у Матвіївці та Варварівці, утворюючи об’їзний шлях навколо Миколаєва. Саме на цьому місці раніше і планували побудувати «японський міст». Градоначальник навіть звернувся до Києва з проханням прискорити перемовини, проте з тих пір точних відомостей про те, коли ж в Миколаєві побудують новий міст – немає.
За наявними даними, тепер старт робіт з будівництва переправи через Буг запланований на грудень 2021. Таку заяву, через 8 років, зробив чинний голова облдержадміністрації, Віталій Кім, позначивши, що на даний момент усі юридичні аспекти щодо моста улагоджені.
Незважаючи на те, що миколаївські Інгульський та Варварівський мости – досить важливі сполучні елементи не тільки в масштабах міста, але і в масштабах країни, вони знаходяться в аварійному стані, про це відомо всім. Місто не в силах профінансувати ремонт, а передача на баланс держави відтягується в силу бюрократичних нюансів. Одночасно з процесом вирішення питань “на папері” в кабінетах високопосадовців, тисячі миколаївців та українців з інших областей перетинають аварійні переправи через Буг щоденно.
Миколаївцям залишається тільки вірити і сподіватися, що миколаївський-японський міст, який Миколаїв заслужив давно, все ж не стане припадати пилом на столі у чиновників або ж новою міською легендою.