П’ятниця, 19 Квітня, 2024

Застряг у петлі часу: історія головних залізничних воріт Миколаєва

Перше, що бачать місцеві мешканці та гості, приїжджають до Миколаєва, це залізничний та автовокзал. Абсолютно всі транспортні ворота міста не викликають у городян ніяких позитивних емоцій, а головний залізничний вокзал взагалі нагадує закинуту будівлю, а не діючу станцію. Саме тому його вже десятки разів називали найстрашнішим та найзанедбанішим  вокзалом в Україні, пише “mykolaiv-future.com.ua“.

Запуск першого потяга та будівництво вокзалу

Миколаївські залізничні ворота прикрашають легендарний годинник біля входу та величезний залізний корабель на фасаді біля перону. На ньому зазначена дата 1789 рік. Це не рік розбудови вокзалу, як може здатися на перший погляд,  а дата заснування міста корабелів. Саме 27 квітня 1789 року князь Григорій Потьомкін підписав орден №282 про будівництво верфі на Інгулі, а після цього почалась розбудова міста

Перший потяг з Миколаєва відправився майже через сторіччя у 1873 році, тоді було запущено залізничну лінію “Знам’янка – Миколаїв”.  Перший потяг відправляли з перону разом з квітами, гірляндами та музикою, адже це була дійсно надзвичайна подія. В той час функціонував старий залізничний вокзал, який зберігся і до нині, але знаходиться у аварійному стані. 

Станцію на місці  “Миколаїв – Пасажирський” було побудовано у 1908 році. В той час вона носила назву “Водопій”, адже знаходилась неподалік районів, які місцеві мешканці називають і зараз Старий та Новий Водопій. У 1966 році залізничний вузол перейменували на “Миколаїв – Сортувальний”, мешканці області досі називають вокзал “Сортування”. Будівлю, яка сьогодні обслуговує пасажирів у Миколаєві побудували у 1987 році, тоді станцію і назвали “Миколаїв – Пасажирський”. 

Миколаївцям здається, що залізничний вокзал застряг у петлі часу

Оцінюючи зовнішній вигляд центрального залізничного вокзалу, здається, що він  застряг у петлі часу, адже зовнішній вигляд станції з 1987 року ні всередині, ні зовні практично не змінився. Сірий обшарпаний фасад весь вкрився тріщинами. З будівлі на перон потрібно виходити швидко та обережно, адже на голову ненароком можуть впасти величезні шматки цементу. Всередині вокзалу “нові” лише крісла у залах очікування, хоча і вони вже знаходяться у використанні по 10-15 років. Вікна у всіх приміщеннях старі, тому взимку на вокзалі не вдастся погрітися, звідусіль дме холодний вітер. 

Ні для кого не секрет, що вокзал вже дуже давно потребує капітального ремонту. Поки що “Укрзалізниця” спроможна була відремонтувати лише його незначну частину та туалет, який приїздив відкривати влітку 2017 року міністр інфраструктури Володимир Омелян. На цьому все “заглохло”. Поки вокзали на маленьких станція приводились до ладу, на Миколаївський вокзал грошей не було і не буде. 

Майже рік тому глава правління АТ «Укрзалізниця» Євген Кравцов заявив, якщо до кінця 2020 року для миколаївського вокзалу не знайдуть інвестора, то “Укрзалізниця” відремонтує його власним коштом. Рік добігає кінця, інвестор, зважаючи на коронавірус та карантин, навряд вже з’явиться, тож Миколаєву знов доведеться чекати, поки “Укрзалізниця” знайде гроші на завершення проекту реконструкції або того, хто погодиться взяти вокзал у концесію.

Latest Posts

.,.,.,.,. Copyright © Partial use of materials is allowed in the presence of a hyperlink to us.