П’ятниця, 3 Травня, 2024

Всесезонні покришки: ціна та ефективність

Щоб оптимізувати експлуатаційні витрати на автомобіль, багато водіїв використовують різні методи економії. Один із них – цілорічна експлуатація одного комплекту гуми. Таке рішення, безперечно, має право на життя. Проте всесезонні шини мають свої особливості, які чудово знають експерти магазину шин та дисків «Асканія Шина».

Чим відрізняються всесезонні шини за умовами роботи

Перше, що вводить в оману покупців всесезонної гуми – їхня назва. На боковині кожної такої покришки вибито all season, all weather, AS, AW, RW і подібні написи. Справа в тому, що всесезонна орієнтація покришки ґрунтується на середньоєвропейському кліматі, коли температура взимку не опускається нижче -5 градусів, а влітку рідко піднімається до +25 °С.

В Україні кліматична ситуація дуже відрізняється. Навіть у південних регіонах та на півночі Криму взимку нерідко температура падає до -15 °С, а влітку навіть на Закарпатті бувають дні з температурою вище +30 °С. Оптимальні температури для безпечної експлуатації всесезонних шин знаходяться від -7 до +20 °С. І цьому є просте пояснення – склад гумового компаунду.

Особливості всесезонних покришок. Основні мінуси

Склад суміші літніх та зимових шин радикальним чином відрізняється один від одного. Для зими важливо, щоб гумоматеріал зберігав еластичність та зчіпні характеристики на морозі до -25 °С, а для літніх покришок ключовим завданням вважається збереження пружності, відсутність деформацій та критичного зношування при високих температурах.

А як всесезонна шина? Її характеристики знаходяться посередині, а це означає, що вона ідеально підходить для помірного вологого європейського клімату. Звідси випливають перші недоліки всесезонних шин із прив’язкою до клімату України:

  1. На сильному морозі покришка втрачає еластичність та гнучкість, що позначається на фрикційних якостях. А це мінус керованість, великий гальмівний шлях навіть без снігу, ризик знесення з курсу руху.
  2. Міцність всесезонних покришок на морозі сильно погіршується. Навантаження залишаються тими ж, що й у штатних умовах, проте гумоматеріал та силовий каркас всесезонної шини через низьку еластичність можуть зруйнуватися.
  3. Зносостійкість всесезонних шин при експлуатації поза їх температурним діапазоном також погіршується. Практика показує, що зношування “всепогодних” коліс відчутно вище, ніж у сезонних покришок за аналогічний період. Отже економія вельми сумнівна.

Всесезонна покришка: всі переваги

Якщо дотримуватися температурного режиму експлуатації всесезонних шин, водій може отримати певний зиск від їх купівлі. Перше, що відзначають користувачі, – економія.

Незважаючи на те, що ціна всесезонного комплекту в середньому вища за літній або зимовий, річні статті витрат на експлуатацію знижуються:

  • не потрібно платити на шиномонтажі за сезонну заміну покришок та пов’язані з цим роботи – балансування, ремонт;
  • немає необхідності дбати про правильне зберігання літніх чи зимових шин, а це часто також пов’язано із витратами часу та грошей;
  • низький рівень шуму при їзді взимку порівняно із шипованою зимовою гумою;
  • відмінні водовідвідні властивості, здатність протистояти акваплануванню будь-якої пори року;
  • витриваліша протекторна зона, при дотриманні умов експлуатації служить довше, ніж літня або зимова гума.
  • цілий рік можна використовувати один комплект коліс.

Максимально ефективно використовувати переваги всесезонної гуми можна, якщо купити універсальні покришки у надійного продавця, офіційного представника фірми-виробника з гарантією якості!

Latest Posts

.,.,.,.,.,.,.,. Copyright © Partial use of materials is allowed in the presence of a hyperlink to us.