“Укрзалізниця” не справляється: вокзал у Миколаєві хочуть віддати у концесію

Головний залізничний вокзал у Миколаєві можна з упевненістю назвати одним з найзанедбаніших в Україні. Ні “Укрзалізниця”, ні Міністерство інфраструктури вже багато років не можуть привести його до ладу. Найбільшим досягненням нині є реконструкція вокзального туалету після візиту Володимира Омеляна, який відкривали з урочистостями. Врешті-решт, Владислав Криклій визнав, що “Укрзалізниця” не здатна вирішити проблеми миколаївського вокзалу, тому його хочуть передати у приватні руки. Про це Міністр інфраструктури заявив в ефірі місцевого телеканалу “Март”. Далі на mykolaiv-future.

Криклій заявив, що пасажирські вокзали не приносять прибутку, на відміну від вантажних. Раніше озвучивалась сума збитків в 5 млн грн, в той час коли Київський вокзал приніс 112 млн грн збитків. Саме тому вже в цьому році планується розпочати процедуру передачі Миколаївського залізничного вокзалу в концесію. Для України це нова практика, тож поки мова йде не про вибір концесіонера, а про підготовку до проведення цієї процедури та вибір нового власника. Для цього Україна повинна отримати техніко-економічне обгрунтування від Світового Банку та міжнародних фінансових корпорацій. 

Щоб привести будівлю до ладу та почати заробляти на ній гроші, на вокзалі можуть відкрити капсульний готель, облаштувати торговельні майданчики та будь-яким іншим шляхом використати площу. Проте, вестибюль має залишатись вільним, а торгові площі не повинні заважати виконанню першочергових функцій вокзалу - прийому та відправці пасажирів. 

“На жаль, “Укрзалізниця” самостійно не змогла всіма цими об’єктами оперувати. Тому необхідно передавати це все назовні”, - заявив Владислав Криклій. 

Нині передачу в концесію старих та збиткових інфраструктурних об’єктів активно практикують у Польщі, тому Україна повинна використовувати цей досвід. 

Цікава публікація?

Поділіться нею в соцмережах

 
The website encountered an unexpected error. Please try again later.