Вторник, 19 марта, 2024

Первые маршруты николаевских трамваев

Першим трамваєм у Миколаєві були конки. Трамвайні вагони ставили на рейки та їх приводили в рух за допомогою коней. Перші конки розпочали свій рух у 1897 році. А трамваї на електротязі з’явилися у місті в 1914 року. Більше на mykolaiv-future.com.ua.

Якими були перші маршрути

Найперший маршрут миколаївського трамваю був дуже коротким. Він проходив від каплиці Олександра II (перетин Соборної та Херсонської вулиць) до Військового ринку (Слобідка). Це центр старого Миколаєва. Крім того, біля каплиці розташовувалося відправний пункт для всіх конк, які курсували на той момент у місті.

Наприкінці 1897 з’явилася друга вітру конки. Нова лінія руху трамваїв з’єднувала центр Миколаєва та залізничний вокзал. У сучасному Миколаєві цим маршрутом продовжується рух трамваїв — від вулиці Декабристів до Залізничного вокзалу.

Третій маршрут було запущено у червні 1989 року. Він пов’язував резиденцію князя Потьомкіна з рештою міста. Новим маршрутом трамваї курсували тільки в теплу пору року. У період з жовтня по березень місяць рух припинявся. Здебільшого це було пов’язано з тим, що у цій резиденції князь перебував лише у літню пору. До того ж, третя лінія проходила поруч із річкою. І особливим попитом вона мала саме влітку, коли надавалася можливість відпочити літнього вечора біля річки. Технічно новий маршрут був складним. Через крутий підйом для конки доводилося додавати ще коней. Це також могло спричинити, чому в зимовий час маршрут не працював. Підняти на гору важкий візок було не під силу для коней.

Наприкінці цього ж року було закінчено будівництво четвертої лінії руху для конки. Вона вела від центру міста до порту. Згодом усі лінії злилися у два великі маршрути завдовжки більше 14 кілометрів — «Вокзал — Військовий ринок», «Спаська — Порт».

Для електро трамваїв було створено чотири основні маршрути: Вокзал — лікарня, Привізний ринок — Спаська, вул. Ковальська — Привізний ринок — Спаське, Каботажний узвіз — Кладовище.

Як виглядали перші трамваї

Перші конки ділилися на два типи – літні та зимові. Зимові конки були більш захищені від вітру та холоду. Літні мали відкриті майданчики на даху вагонів. Найперші електротрамваї не мали струмоприймачів на даху вагонів. Струм з електропідстанції подавався безпосередньо на рейки, якими рухався трамвай.

Усередині перші трамваї були не найзручнішими – дерев’яні лави, відсутність опалення. У 1960-х роках у нових трамваях з’явилися м’які крісла, а кабіна машиніста стала опалювальною. За радянських часів Миколаєвом курсували червоно-білі трамваї. Пізніше їх замінили на синьо-білі.

Як виглядали перші квитки і скільки коштував проїзд

На самому початку курсування конки та електротрамваїв у вагонах їздили кондуктори, які й обильовували пасажирів. Пізніше контролерів замінили на касові апарати. Але з настанням незалежності України контролери повернулися до миколаївських трамваїв.

Перші квитки були схожі на поштову марку. Вони мали невеликий розмір та мали зазубрені кінці.Також кожний квиток мав певний колір. Колір означав чи приналежність до конкретного маршруту чи означав тип квитка: учнівський, традиційний, пересадницький. На звичайному посадковому квитку зверху та знизу були тимчасові шкали, на яких відзначався час дії квитка. Як правило, пересадковий квиток діяв протягом години для однієї пересадки. Учнівський квиток коштував три копійки, а звичайний квиток – п’ять копійок. Це проїзд в один бік без пересадки. Діти віком до п’яти років їздили безкоштовно.

Під час існування конки міські службовці мали право безкоштовного проїзду, але з приходом електротранспорту до міста цей дозвіл було анульовано. Трапилося це у 1915 року. Поряд зі скасуванням безкоштовного проїзду міська влада збільшила розмір штрафів за безквитковий проїзд.

Latest Posts

.,.,.,.,. Copyright © Partial use of materials is allowed in the presence of a hyperlink to us.