Вторник, 19 марта, 2024

История уличного освещения в Николаеве

Відому фразу: «Москва не відразу будувалася», можна застосувати абсолютно до всіх міст. Кожне місто, і Миколаїв у тому числі поступово розвивалися. Усі відомі нам благо людства поступово з’являлися у Миколаєві. Газ, тепло, електрика – все це стало доступним для миколаївців не одразу. В історії міста був час коли миколаї жили без тепла в будинках, заради світла палили свічки, а на вулицях було темно. Більше на mykolaiv-future.com.ua.

Перший ліхтар

Історики відносять появу перших вуличних ліхтарів до 1823 року. До 20-х років дев’ятнадцятого століття вулиці Миколаєва були поховані в темряву. Під покровом якої творилося безліч страшних речей.

Однак історії знаходили підтвердження того, що у 1823 році були далеко не перші миколаївські ліхтарі. У 1823 році з’явилося централізоване вуличне освітлення здебільшого міста. Є відомості, що перший ліхтар з’явився ще в 18 столітті. Декілька перших ліхтарів були біля будинків найвпливовіших людей міста. У тому числі біля будинку князя Потьомкіна. За розпалювання цих ліхтарів відповідав ліхтарник Шепман. На той час у всьому світі були такі ліхтарники, які запалювали та гасили вуличні ліхтарі вручну.

Необхідність вуличних ліхтарів стояла дуже гостро через те, що місто, що стрімко розвивається, вимагало багато зусиль. І місто управлінцям доводилося працювати і в темний час доби. Також з цієї причини перше висвітлення з’явилося саме в адміністративних районах, в районі Адміралтейства.

До 1792 населення міста виросло до десяти тисяч осіб. Багато хто з них працював посезонно і пересуватися містом зі свічками було незручно. Тоді Грейг доручив головному архітектору міста розробити план благоустрою міста, який включав освітлення вулиць. Для кожного стовпа готували свій план та креслення.

І завдяки цьому плану в 1823 з’явилися перші справжні вуличні ліхтарі не біля конкретних будинків, а на цілих вулицях — Адміральська і Соборна. На Адміральській було двадцять два ліхтарі, а на Соборній — тридцять сім.

Нові проблеми

Через дванадцять років, у 185 році, виникли нові проблеми з висвітленням. В основному гроші виділялися на військове будівництво та розвиток кораблебудування, а проблема вуличного освітлення все ще залишалася незадовільною.

Через 80 років, після заснування Миколаєва, вуличне освітлення так і залишалося лише на двох вулицях – Адміральській та Соборній. А решта вулиць залишалася в темряві. Хоча у місті проживало майже 50 тисяч людей.

Саме розвиток комерційної торгівлі та наплив іноземних моряків та торговців дозволило зрушити з мертвої точки проблему висвітлення. Завдяки цьому на вулицях міста з’явилось 880 нових ліхтарів. Але навіть цієї кількості було замало для Миколаєва. Скарги миколаївчан продовжували надходити до міськради. На владі тиснули газетники та преса, які вважали, що за електрикою майбутнє міста. І влада має думати не тільки про те, як і де встановити нові ліхтарі, але ще й як зберегти ті, що вже є. Адже місцеві злочинці та вандали знищували ліхтарі та крали дорогоцінні елементи.

На початку 20 століття одеська компанія продала місту спеціальні «краплинні ліхтарі», які вивели вуличне освітлення на новий рівень. Миколаївське вуличне освітлення було визнано одним із найкращих на півдні Російської імперії. І Сімферопольська влада просили миколаївських колег розповісти як їм вдалося цього досягти.

Міська станція з машинами змінного струму високої напруги в 1914 забезпечувала центр міста постійним освітленням. Незважаючи на все новаторство, успіхи околиці міста продовжували скаржитися на відсутність нормального, доброго, якісного вуличного освітлення.

Відсутність нормального освітлення на вулицях у темну пору року несла не лише побутові незручності, а й погіршення криміногенної ситуації у новому місті. Миколаївці страждали від злодіїв та ґвалтівників, які промишляли на темних вулицях міста. Врятуватися городянам не було як. Жінки страждали від регулярних нападів.

А взимку зростала кількість звернень за медичною допомогою. Адже ходити в темне слизькими вулицями було травмонебезпечно.

Latest Posts

.,.,.,.,. Copyright © Partial use of materials is allowed in the presence of a hyperlink to us.